11 اشتباه رایج در طراحی سایت که نباید انجام داد!
نوشته شده توسط : گل نسیم

وب سایت شما قلب حضور شما در بازاریابی دیجیتال است،بنابراین می خواهید مطمئن شوید که آن را درست طراحی کرده اید. هنگامی که شما در حال طراحی سایت خود هستید، اشتباه کردن آسان است، اما می توانید با بررسی اشتباهات رایج طراحی وب سایت، از اشتباه کردن کسب و کار خود جلوگیری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اشتباهات رایج طراحی وب سایت و راه حل های این مشکلات ، به خواندن ادامه دهید.

1-ناوبری یا مسیریابی پر دردسر

ناوبری یا مسیریابی پر دردسر

اولین اشتباهی که شرکت طراحی سایت مرتکب می شوند، ناوبری پر زحمت در سایت شما است. کاربران می خواهند اطلاعات را سریع و آسان پیدا کنند. اگر آنها نتوانند به سرعت اطلاعات را پیدا کنند، بازدیدکنندگان سایت شما برای مدت طولانی باقی نمی مانند.

اگر ناوبری شما به هم ریخته باشد، کاربران را از مرور سایت شما باز می دارد. ناوبری نامنظم، یافتن صفحات مورد نیاز را برای افراد دشوار می کند. شما کاربران بیشتری را از صفحه خود دور خواهید کرد زیرا آنها نمی توانند اطلاعاتی را پیدا کنند.

ناوبری نامنظم افراد را از تعامل با سایت شما باز می دارد. با سازماندهی نابسامان، ممکن است صفحاتی در مکان های غیرمنتظره در منوی خود داشته باشید یا صفحاتی در ساختار پیمایش شما وجود نداشته باشد. کاربران نمی توانند صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند و می توانند آن را بسیار خسته کننده بدانند.

مسیریابی خوب باعث می شود سایت شما سازمان یافته تر به نظر برسد، مرور آن آسان تر شود و سرنخ ها در سایت شما حفظ شوند. حالا توضیح می دهیم که چگونه یک نفر می تواند مسیریابی بد خود را برطرف کند.

نحوه رفع مشکل ناوبری

اگر فکر می کنید وب سایت شما از ناوبری پرزحمت رنج می برد، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید:

سلسله مراتب رهیابی خود را مشخص کنید

برنامه ریزی کنید که بازدیدکنندگان شما چگونه در سایت شما حرکت می کنند. صفحات اصلی سایت شما باید به طریقی از منوی ناوبری شما قابل دسترسی باشند.

اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان شما می توانند به راحتی به صفحه اصلی شما برسند

بازدیدکنندگان شما باید بتوانند به صفحه اصلی شما برگردند، چه از طریق منوی رهیابی یا لوگوی شرکت شما. مطمئن شوید که آن ویژگی ها را برای یک تجربه مرور آسان اضافه کرده اید.

لینک های خود را بررسی کنید

لینکهای موجود در سایت خود را دوباره بررسی کنید. تا مطمئن شوید که همه آنها کار می کنند و به جایی که قرار است هدایت می شوند. بازدیدکنندگان با کلیک بر روی لینک های شکسته تعامل خود را از دست می دهند.

2-انتخاب رنگ ضعیف وب سایت

انتخاب رنگ ضعیف وب سایت

یکی از بدترین اشتباهات طراحی وب سایت که یک شرکت می تواند مرتکب شود، پالت رنگ وب سایت آنها است. رنگ های شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان سایت شما متوجه آن می شوند. برخی از شرکت ها اشتباه می کنند که از رنگ های زیاد استفاده می کنند و بازدیدکنندگان خود را غرق می کنند.

رنگ های زیاد سایت شما را گیج کننده می کند و کاربران را نمی داند به کجا نگاه کنند. از آنجایی که رنگ ها تأثیر زیادی بر هویت برند دارند، از قبل باید مطمئن شوید که رنگ های مناسب برای صفحه خود را انتخاب می کنید.

چگونه انتخاب رنگ ضعیف را برطرف کنیم

روی یک پالت رنگ محدود تمرکز کنید

طرح رنگ ایده آل برای وب سایت ها از حدود سه تا چهار رنگ تشکیل شده است. زتا Zeta نمونه بارز این موضوع است که بر روی طرح رنگ بنفش و صورتی برای وب سایت خود تمرکز دارد.

رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد

رنگ هایی که انتخاب می کنید باید به شما در شناخت برند کمک کنند. مردم انتخاب های رنگی شما را با برند شما مرتبط می کنند، مانند اینکه قرمز، سفید و آبی با پپسی ارتباط برقرار می کنند، بنابراین رنگ هایی را انتخاب کنید که کسب و کار شما را به بهترین شکل منعکس کند.

مطالعه روانشناسی رنگ

هنگام انتخاب رنگ برای برند خود، حتماً روانشناسی رنگ های خود را مطالعه کنید. رنگ ها باعث می شوند افراد احساسات خاصی را احساس کنند یا به روش خاصی احساس کنند، بنابراین مهم است که بفهمیم رنگ ها چگونه بر مخاطبان شما تأثیر می گذارند.

3-عدم طراحی پاسخگو یا رسپانسیو وب سایت

عدم طراحی پاسخگو یا رسپانسیو وب سایت

طراحی وب ریسپانسیو موبایل بخش اساسی یک تجربه اینترنتی ثابت و بی دردسر است. بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت از تلفن همراه ، با این حال بسیاری از کسب و کارها از بهینه سازی سایت های خود برای کاربران تلفن همراه غفلت می کنند.

اگر وب سایت شما طراحی ریسپانسیو نداشته باشد، تجربه خوبی برای افرادی که در تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند، ایجاد نمی کنید. آنها نسخه دسکتاپ سایت شما را در تلفن همراه مرور می کنند ، که خواندن اطلاعات و حرکت در سایت شما را دشوار می کند.

نحوه رفع فقدان طراحی واکنشگرا یا پاسخگو

از ابزارهای ریسپانسیو استفاده کنید

تست موبایل دوستانه Google به شما کمک می کند ببینید آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا نیاز به کار دارد. می توانید از این به عنوان نقطه شروع برای تعیین اینکه آیا سایت شما از قبل سازگار با موبایل است یا خیر استفاده کنید.

یکپارچه سازی طراحی واکنش گرا

اگر از یک وب سایت وردپرسی استفاده می کنید، می توانید یک تم واکنش گرا انتخاب کنید. در غیر این صورت، می توانید این مراحل را دنبال کنید یا یک آژانس طراحی وب مانند آرماناوب استخدام کنید.

عناصر واکنش گرا را اضافه کنید

عناصر موجود در سایت شما مانند عکس ها و بنرها باید بتوانند به دستگاه های تلفن همراه مقیاس شوند. دکمه ها و لینک ها باید مقیاس شوند تا کاربران بتوانند به راحتی در موبایل به آنها دسترسی داشته باشند.

4-زمان بارگذاری کند وب سایت

زمان بارگذاری کند وب سایت

داشتن یک وب سایت کم بار یکی دیگر از نمونه های بد طراحی وب سایت ما است. یک وب سایت با بارگذاری آهسته، افراد را از ماندن در سایت شما باز می دارد. مردم به سرعت پاسخ می خواهند، و اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، به سایت دیگری می روند.

کاربران انتظار دارند صفحه وب سایت در عرض دو ثانیه بارگیری شود. بنابراین، اگر بارگذاری سایت شما بیش از دو ثانیه طول می کشد، باید سایت خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.

نحوه رفع کندی زمان بارگذاری سایت

از ابزارها و خدمات سرعت صفحه استفاده کنید

با آزمایش سرعت بارگذاری خود با ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​شروع کنید. بسیاری از ابزارها پیشنهاداتی در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به صفحه شما ارائه می دهند. همچنین می توانید برای بهبود سرعت سایت خود در خدمات بهینه سازی سرعت صفحه نیز برخوردار شوید.

عناصر پر حجم را در صفحه خود فشرده کنید

یکی از دلایل اصلی برای کندی زمان بارگذاری، اندازه فایل های بزرگ از عناصری مانند تصاویر، GIF و ویدیوها است. شما می توانید با فشرده سازی و تغییر اندازه آن عناصر با ابزارهای فشرده سازی مانند Kraken.io سرعت سایت خود را افزایش دهید. Discord چندین عنصر در سایت خود دارد، اما به دلیل فشرده شدن آنها، به سرعت بارگذاری می شود.

5-عناصر بسیار زیاد در سایت

عناصر بسیار زیاد در سایت

برخی از سایت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که هر اینچ را با چیزی پر می کنند، خواه متن فراوان باشد یا دیوارهای عکس. ازدیاد بیش از حد یکی از رایج ترین اشتباهات بد طراحی وب سایت است که باعث می شود کاربران به نتایج جستجو برگردند.

اگر عناصر زیادی در سایت خود داشته باشید، کاربران را قبل از اینکه بتوانند درباره کسب و کار شما بیاموزند، از صفحه خارج می کنید.

نحوه رفع وجود عناصر زیاد در سایت

تعداد عناصر را کم کنید

بهترین طراحی وب مینیمالیستی است. مقداری زمان صرف کنید تا تعداد عناصر موجود در سایت خود را فقط به مقدار لازم کاهش دهید.

سایت خود را سازماندهی کنید

ممکن است لازم باشد سایت خود را مجددا سازماندهی کنید تا به شما کمک کند. اولویت بندی کنید که کدام عناصر در سایت شما ضروری هستند. یک سایت نامرتب می تواند به راحتی با عناصر بسیار زیادی مسدود شود.

از فضای خالی یا سفید استفاده کنید

فضای سفید به سایت ها کمک می کند کامل تر به نظر برسند و مرور سایت شما را برای افراد آسان تر کند. همچنین به مخاطبان امکان می دهد تجربه مرور بهتری داشته باشید و اطلاعات را راحت تر بخوانند. همینطور فضای خالی و سفید شما را از استفاده بیش از حد عناصر در سایت خود باز می دارد و می توانید ببینید که چگونه فضای سفید سایت را یکدست می کند، درست مانند Verk.

6-دکمه های کم رنگ فراخوان به عمل (CTA)

دکمه های کم رنگ فراخوان به عمل (CTA)

فراخوان برای اقدام (CTA) روشی است که افراد را وادار به عمل می کنید. چه بخواهید آنها در خبرنامه شما ثبت نام کنند، صفحه فیس بوک شما را دنبال کنند یا برای تعیین قرار ملاقات با شما تماس بگیرند، باید CTAهای گیرا تری داشته باشید.

برخی از اشتباهات رایج در CTA عبارتند از:

  • از آنها در وب سایت خود استفاده نمی کنید
  • عدم استفاده از CTA های قابل اجرا
  • CTA های شما را وسوسه نمی کند
  • از رنگی استفاده نمی کنید که باعث می شود دکمه های CTA شما صدا کند
  • نشان نمی دهد که یک CTA قابل کلیک است

کاربران باید در مورد کاری که کسب و کار شما انجام می دهد. روشن باشند و ساده ترین ابزار ممکن را برای تبدیل با استفاده از دکمه های CTA خود داشته باشند.

چگونه یک CTA ضعیف را برطرف کنیم

از CTAهای فریبنده استفاده کنید

CTAهای جذاب قابل اجرا هستند. آنها دقیقاً به مخاطب شما می گویند که شما می خواهید چه کاری انجام دهند. آنها همچنین نکاتی را در مورد مزایایی که مخاطبان شما می توانند با عمل کردن بر اساس آنها به دست آورند، ارائه می دهند.

با CTA های خود توجه را به خود جلب کنید

CTA های شما باید چشم را جلب کنند. این بدان معناست که آنها باید از بقیه مطالب شما متمایز باشند. مشابه موارد منوی مسیریابی، CTA های خود را با اضافه کردن رنگ های متضاد و انیمیشن های شناور از صفحه خارج کنید. Feals یک مثال عالی از این است، جایی که آنها از یک دکمه صورتی تیره استفاده می کنند تا از طراحی صورتی روشن خود متمایز شوند.

CTA های خود را آزمایش کنید

برنامه ریزی کنید و CTA های خود را آزمایش کنید تا ببینید. چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است. چندین نسخه از CTA های خود بسازید و آن ها را به گروه های مختلفی که از مخاطبان خود استخراج می کنید. را نشان دهید و آنچه را که آنها عملی و جذاب می دانند را پیدا کنید.

7-فونت های سخت برای خواندن

دکمه های کم رنگ فراخوان به عمل (CTA)

اگر به دنبال یک نمونه طراحی وب سایت بد برای جلوگیری از آن هستید، فونت های خوانا یکی از آنهاست. انتخاب فونت سایت شما به اندازه انتخاب طرح رنگ شما مهم است. اگر فونت مناسب را انتخاب نکنید، مخاطبان شما نمی توانند اطلاعات شما را بخوانند.

چهار اشتباه اصلی در طراحی سایت وجود دارد که مشاغل در مورد فونت ها مرتکب می شوند:

خیلی کوچک/بزرگ

اگر اندازه فونت شما خیلی کوچک یا بزرگ است، مخاطبان شما نمی توانند محتوای سایت شما را بخوانند.

خواندن خیلی مشکل است

به فونت های تزئینی فکر کنید. آنها ممکن است زیبا به نظر برسند، اما داشتن آن فونت سبک برای کل صفحه متن، بسیار زیاد و خواندن آن دشوار است. اطمینان حاصل کنید فونت هایی را انتخاب می کنید واضح هستند و برای مخاطبان شما راحت خوانده می شوند.

خیلی زیاد

هر کاری که انجام می دهید، از سه فونت بیشتر استفاده نکنید. زیرا اگر از فونت های زیادی استفاده کنید، سایت شما نامرتب به نظر می رسد و طراحی منسجمی ندارد.

تضاد رنگ

رنگ فونت شما نیز مهم است. برخی از رنگ ها معمولاً به سختی خوانده می شوند، به خصوص رنگ های بسیار اشباع شده و زمانی که با یک فونت کوچک جفت می شوند. لذا رنگ های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید خواندن آنها در پس زمینه شما دشوار نیست. همچنین در بیشتر موارد، رنگ مشکی عالی عمل می کند.

چگونه فونت های مشکل خوان را رفع کنیم

از اندازه مناسب استفاده کنید

حداقل فونت متن بدنه خود را بالای 16 امتیاز نگه دارید. هر کوچکتر باشد برای خواندن روی صفحه خیلی کوچک خواهد بود. عناوین شما می توانند چند نقطه بزرگتر باشند. در حقیقت اندازه عنوان شما باید به اندازه ای بزرگ باشد که برجسته باشد.

از فونت های Sans Serif برای متن اصلی استفاده کنید

فونت متن بدنه شما نیز باید یک فونت سازگار با وب باشد. برای خوانایی متن بدنه خود، از فونت Sans Serif استفاده کنید که بهترین ها را در دستگاه ها و اندازه ها ترجمه می کند.

8-صفحات متن وب سایت

یکی از بدترین اشتباهات طراحی وب سایت با اضافه کردن صفحات متنی به صفحه خود انجام می شود. کاربران اطلاعات می خواهند، اما صفحات متن ترسناک و طاقت فرسا هستند.

کاربران اینترنت دوست دارند متن به راحتی قابل اسکن باشد، بنابراین اگر با صفحات بزرگی از متن در صفحه شما روبرو شوند، آنها را از سایت خود منصرف خواهید کرد.

برای اینکه کاربران بتوانند محتوای شما را بخوانند، باید قابل اسکن باشد.

چگونه صفحات متن را درست کنیم

از سرفصل ها استفاده کنید

برای بهبود تجربه کاربری و خزیدن سایت خود، عناوین مرتبط را در متن خود قرار دهید.

متن خود را تفکیک کنید

با تفکیک متن خود، متن خود را بیشتر قابل اسکن کنید. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از سرفصل ها، عناوین اصلی و فهرست های شماره داراست. با این حال، بهترین راه، استفاده کامل از فضای سفید از طریق کوتاه نگه داشتن پاراگراف های خود، حداکثر در حد سه جمله یا بیشتر است.

عناصر بصری را اضافه کنید

گنجاندن تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک ها در متن خود یکی دیگر از راه های خوب برای جبران بصری از متن و افزایش میزان درگیری مخاطبان است.

9-طراحی سایت ناقص

طراحی سایت ناقص

طراحی ناقص وب سایت شما را غیر قابل اعتماد می کند. و باعث می شود افراد از صفحه شما خارج شوند.

آنها می توانند طرح شما را شکسته و تکه تکه شده ببینند، به خصوص اگر متن به خوبی در اطراف تصاویر پیچیده شده باشد، یا اگر سایت شما نامرتب به نظر می رسد، یا حتی اگر لینک ها کار نکنند. در اینصورت بدون طراحی سایت، کاربران از صفحه شما خارج می شوند.

چگونه طراحی ناقص وب سایت را برطرف کنیم

لینک های مسیریابی خود را به صفحه درست تأیید کنید: بررسی کنید که پیمایش شما به صفحاتی که قرار است لینک داشته باشد، لینک خورده باشد و لینکهای خرابی را که ممکن است در سایت خود داشته باشید را برطرف کرده باشید.

اطمینان حاصل کنید که همه صفحات شما دارای طراحی ثابتی هستند

طراحی صفحات در سایت شما باید مقداری انسجام داشته باشد. بدون انسجام، صفحات شما به نظر نمی رسد که متعلق به آنها هستند. طراحی منسجم همچنین باعث می شود که صفحات شما به طور کلی کامل تر به نظر برسند.

از فضای سفید و خالی به طور هدفمند استفاده کنید

قبلاً کمی در این مورد صحبت کردیم، اما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت فضای سفید تأکید کنیم. فضای سفید یک عنصر طراحی است. باید همان میزان توجهی را که عناصر موجود در صفحه شما انجام می دهند، را دریافت کند.

هنگامی که فضای سفید با هدف قرار داده می شود، به راحتی کل طراحی وب شما را شکل می دهد و آن را کامل می کند.

بررسی کنید که همه عناصر کار می کنند و در جای خود هستند

پس از انتشار حتما صفحات خود را بررسی کنید. اغلب عناصر موجود در صفحه شما آنطور که مد نظر شماست به نظر نمی رسند و ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشند. کمی وقت بگذارید تا بررسی کنید که تصاویر شما به درستی ظاهر می شوند و متن شما به خوبی سازماندهی شده است.

10-سایت ناامن

با افزایش نگرانی ها در مورد امنیت اطلاعات شخصی، وب سایت شما باید امن باشد. اگر وب سایت شما ایمن نباشد، مردم در مرور صفحات شما احساس راحتی نخواهند کرد و به نتایج جستجو باز خواهند گشت.

وب سایت های امن به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک مهم هستند. مردم کمتر از یک سایت ناامن خرید می کنند زیرا از قرار دادن اطلاعات کارت اعتباری خود احساس امنیت نمی کنند.

اما اگر اطلاعاتی را می خواهید، حتی فقط نام بازدیدکننده و ایمیل، سایت شما باید امن باشد تا اطمینان حاصل شود که مردم آن اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

چگونه یک سایت ناامن را درست کنیم

سایت خود را ایمن کنید: اصلی ترین کاری که باید برای ایمن سازی وب سایت خود انجام دهید، دریافت گواهی لایه سوکت های امن SSL است که اطلاعات سایت شما را رمزگذاری می کند و به جای HTTP، HTTPs ها را جلوی نام دامنه شما اضافه می کند.

اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای ایمن سازی وب سایت خود برای مخاطبان خود انجام دهید.

11-طراحی وب و محتوای قدیمی

برخی از وب سایت ها با داشتن طراحی و محتوای قدیمی در سایت خود اشتباه طراحی وب سایت را اشتباه می کنند. طراحی قدیمی می تواند باعث شود که سایت شما کمتر قابل اعتماد به نظر برسد و به مخاطبان شما بگوید. که به اندازه کافی به سایت خود اهمیت نمی دهید تا با آخرین ترند طراحی همراه باشید. اگر طراحی شما قدیمی باشد، مردم فکر می کنند محتوای شما نیز قدیمی است.

محتوای قدیمی همچنین می تواند اعتبار سایت شما را کاهش دهد. زیرا بازدیدکنندگان احساس می کنند به دلیل قدیمی بودن اطلاعات ارائه شده دیگر نمی توانند به آن اعتماد کنند.

وقتی بازدیدکنندگان می بینند که محتوای شما چقدر قدیمی است، می توانند به دنبال اطلاعات به روزتر بگردند.

چگونه یک وب سایت قدیمی را درست کنیم

طراحی سایت خود را به روز کنید

برای تحقیق در مورد ترندهای اخیر طراحی زمان بگذارید. همچنین می توانید برندهای معروف را بررسی کنید و ببینید که در سایت هایشان چه می کنند.

محتوای قدیمی خود را به روز کنید

هر چند وقت یک بار، محتوای خود را مرور کنید و آن را به روز کنید تا با اطلاعات فعلی صنعت شما مطابقت داشته باشد. فراموش نکنید که یادداشتی را با محتوای خود اضافه کنید که بگوید به روز شده است. بازدیدکنندگان از شفافیت شما قدردانی خواهند کرد.

از محتوای همیشه سبز استفاده کنید

محتوای همیشه سبز محتوایی است که در طول زمان تغییر چندانی نمی کند و همچنان به مخاطبان و صنعت شما مرتبط می ماند. بدون نیاز به بهینه سازی به اندازه سایر محتوای شما، به شما سرنخ می آورد. با پیدا کردن موضوعاتی که بر ترندها تکیه ندارند و به سوالات رایج مخاطبان شما پاسخ می دهند، محتوای همیشه سبز ایجاد کنید.

به یک طراح وب سایت نیاز دارید؟

بیا با آن روبرو شویم. اگر عناصر طراحی وب سایت بدی در سایت خود دارید، وقت آن است که وب سایت خود را تغییر دهید.

یک وب سایت بد به سادگی تجارت بدی است و می تواند مانع از کسب درآمد آنلاین شما شود.

شرکت طراحی سایت و سئو آرماناوب می تواند در این مورد کمک کند آرماناوب به شما کمک کند تا وب سایت قدیمی خود را به روز کنید یا یک سایت جدید طراحی کنید، آرماناوب دارای افراد مناسب و تخصص مناسب برای دمیدن زندگی جدید به وب سایت شما است.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید تا با یک متخصص طراحی وب سایت در مورد اینکه چگونه آرماناوب می تواند به شما در بازسازی وب سایت شما کمک کند صحبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: